
Bilet do kariery – II
NUMER projektu
2022-1-PL01-KA121-VET-000054964
Kwota dofinansowania
72 356 EUR
Z edycji skorzystało
25 uczniów, 2 nauczycieli, 3 opiekunów
Realizacja projektu 22.05.2023-22.05.2024

Grupy uczniowskie:
I. Cypr – 03.10.2022 – 28.10.2022 + 2 dni podróży
Kierunki: technik geodeta, technik architektury krajobrazu
Miejsce praktyk: Limassol
II. Portugalia – 06.03.2023 – 31.03.2023 + 2 dni podróży
Kierunki: technik informatyk
Miejsca praktyk: Póvoa de Varzim, Esposende
III. Hiszpania – 04.03.2024 – 29.03.2024 + 2 dni podróży
Kierunki: technik mechatronik
Miejsce praktyki: Barcelona
Grupa nauczycielska: szkolenie branżowe nauczycieli – obserwacja pracy
I. Portugalia – 08.05.2023 – 12.05.2023
Uczestnicy- nauczyciele praktycznej nauki zawodu branży cukierniczej oraz żywieniowej/gastronomicznej
Główne cele stażu zagranicznego uczniów:
– rozwijanie u uczniów działań i inicjatyw przedsiębiorczych,
– udział w międzynarodowych programach edukacyjnych,
– doskonalenie kompetencji komunikacyjnych przez uczniów,
– zwiększenie wśród uczniów samodzielności działania i podejmowania decyzji w sytuacjach niestandardowych,
– kształtowanie otwartości na odmienności kulturowe,
– kształtowanie tolerancji międzykulturowej, walka z ksenofobią,
– zwiększenie zainteresowania wśród uczniów udziałem w projektach mobilności edukacyjnej,
– zwiększenie zainteresowania uczniów udziałem w wymianach zawodowych i kulturowo-językowych organizowanych przez szkołę,
– zwiększenie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym, postrzeganie jej jako placówki proeuropejskiej, otwartej i nowoczesnej poprzez ciągły rozwój, udział w projektach zagranicznych, pozyskiwanie nowych partnerów,
– zwiększenie motywacji do samokształcenia się uczniów,
– zwiększenie motywacji do współdziałania uczniów w realizacji projektów edukacyjnych.
Główne cele stażu zawodowego nauczycieli:
– podniesienie kompetencji i umiejętności zawodowych nauczycieli przedmiotów zawodowych,
– podnoszenie atrakcyjności zawodowej nauczycieli oraz przyszłych absolwentów na rynku pracy
w Polsce i UE,
– zwiększenie kompetencji językowych nauczycieli w zakresie aktywnego używania języków obcych,
– udział nauczycieli w różnych formach doskonalenia, w tym eTwinning,
– zwiększenie motywacji do samokształcenia się nauczycieli,
– zwiększenie kompetencji językowych uczniów i nauczycieli w zakresie aktywnego używania języków
obcych,
– doskonalenie kompetencji komunikacyjnych przez uczniów i nauczycieli,
– kształtowanie otwartości na odmienności kulturowe,
– kształtowanie tolerancji międzykulturowej, walka z ksenofobią,
– zwiększenie zainteresowania wśród uczniów i nauczycieli udziałem w projektach mobilności edukacyjnej,
– zwiększenie zainteresowania uczniów i nauczycieli udziałem w wymianach zagranicznych.
Grupa I – Cypr
http://pzs2pszczyna.pl/projekty-unijne/3690-lista-rankingowa-do-projektu-bilet-do-kariery-ii
http://pzs2pszczyna.pl/projekty-unijne/3710-uczniowie-rolniczoka-na-stazu-na-cyprze
https://www.pless.pl/edukacja/76031-uczniowie-rolniczoka-na-stazu-na-cyprze-pszczyna
https://www.powiat.pszczyna.pl/aktualnosci/oswiata/8775-w-rolniczoku-podsumowali-projekty-mobilnosci
Grupa II – Portugalia
http://pzs2pszczyna.pl/projekty-unijne/3773-zagraniczne-praktyki-sposobem-na-sukces
https://www.pless.pl/edukacja/78392-zagraniczne-praktyki-sposobem-na-sukces-pszczyna
https://www.powiat.pszczyna.pl/aktualnosci/oswiata/9108-zagraniczne-praktyki-sposobem-na-
sukces
https://www.facebook.com/groups/6180548455322381
Grupa III – Portugalia
http://pzs2pszczyna.pl/projekty-unijne/3769-nauczyciele-zadowu-na-start
Grupa IV – Hiszpania
http://pzs2pszczyna.pl/projekty-unijne/3851-uwaga-rozmowa-kwalifikacyjna-na-staze-zawodowe-2
http://pzs2pszczyna.pl/projekty-unijne/3914-mechatronicy-na-stazu-zawodowym-w-barcelonie


Praktyka na Cyprze była niezapomnianym doświadczeniem.